Thursday, October 22, 2009

Saya penyeksa housemate saya…

Sebelum anda semua (baca: korang berdua) berburuk sangka, biar le saya jelaskan dulu…

Saya ni budak baik, saya tak suka susahkan orang… kalau boleh saya nak buat semua perkara sendiri supaya saya boleh salahkan diri saya sendiri kalau saya buat salah…

Malangnya….

Saya suka perkara-perkara DIY… kalau boleh, nak belajar mcm mana nak buat rumah (atau sebahagian rumah spt bilik air, pasang skrin shower etc)… tapi setakat suka je la… tak le passionate sangat pun… saya sangat kagum dengan orang yang bekerja membanting tulang untuk buat sebuah rumah… atau renovate rumah…

Masa mula-mula pindah dulu, ntah kenapa logik saya haru-biru… kenapa saya decide nak beli jugak meja makan ikea yang ‘flat-packed’ dan ‘assemble-it-yourself’, padahal kalau beli kat kedai perabot, dia boleh tolong hantar & pasang dengan free. Jadi, housemate jugak la yang tolong pasang… sampai berpeluh2 mengerjakan meja tuh…

Satu hari yg tensen, setelah setahun tonton tv dalam keadaan ‘SABAR’ (dah le tinggal kat tingkat 1 je, pastu guna aerial dalam rumah pulak tuh), saya buat keputusan untuk beli aerial luar supaya dapat la tonton tv dalam suasana sihat (aka tidak le menyumpah2 kalau ada angin kencang… he..he..)…

Kerana saya ‘suka’ buat kesalahan yang sama berulang kali, saya masih beli DIY aerial. Kononnye nak pasang sendiri le… tetiba housemate saya sudah bukak kotak dan study manual… dan tetiba je, kami bertiga berusaha keras utk memasang aerial tuh…

Kerana saya ni seorang yg sentiasa salah, saya asyik salah baca manual, dan salah bagi housemate instruction, akibatnye, kami pasang dan buka dan pasang dan buka dan pasang aerial tuh (isk… sapa la yg tulis instruction nih.. mmg patut kena saman)… setelah berjam-jam, baru le dapat pasang dan sekarang baru lah kami dapat tonton TV2 dalam warna…
Kesimpulannya: susah nak carik housemate yang sanggup susah seang bersama nih… he..he…

No comments: